…οι πολλές εικόνες της
…η φωνή της
Ζωή Καρέλλη, Η άνθρωποςΕγώ γυναίκα, η άνθρωπος,ζητούσα το πρόσωπό Σου πάντοτε,ήταν ως τώρα του ανδρόςκαι δεν μπορώ αλλιώς να το γνωρίσω.Ποιος είναι και πώςπιο πολύ μονάχος,παράφορα, απελπισμένα μονάχος,τώρα, εγώ ή εκείνος;Πίστεψα πως υπάρχω, θα υπάρχω,όμως πότε υπήρχα δίχως τουκαι τώρα,πώς στέκομαι, σε ποιο φως,ποιος είναι ο δικός μου ακόμα καημός;Ω, πόσο διπλά υποφέρω,χάνομαι διαρκώς,όταν Εσύ οδηγός μου δεν είσαι.
Πώς θα ιδώ το πρόσωπό μου,την ψυχή μου πώς θα παραδεχτώ,όταν τόσο παλεύωκαι δεν μπορώ ν’ αρμοστώ.«Ότι δια σου αρμόζεταιγυνί τω ανδρί.»
Δεν φαίνεται ακόμα το τραγικότου απρόσωπου, ούτε κι εγώδεν μπορώ να το φανταστώ ακόμα, ακόμα.Τι θα γίνει που τόσο καλά,τόσο πολλά ξέρω και γνωρίζω καλλίτερα,πως απ’ το πλευρό του δεν μ’ έβγαλες.Και λέω πως είμαι ακέριος άνθρωποςκαι μόνος. Δίχως του δεν εγινόμουνκαι τώρα είμαι και μπορώκι είμαστε ζεύγος χωρισμένο, εκείνοςκι εγώ, έχω το δικό μου φως,εγώ ποτέ, σελήνη,είπα πως δεν θα βαστώ απ’ τον ήλιοκι έχω τόσην υπερηφάνειαπου πάω τη δική του να φτάσωκαι να ξεπεραστώ, εγώ,που τώρα μαθαίνομαι και πλήρωςμαθαίνω πως θέλω σ’ εκείνον ν’ αντισταθώκαι δεν θέλω από κείνον τίποτανα δεχτώ και δεν θέλω να περιμένω.Δεν κλαίω, ούτε τραγούδι ψάλλω.Μα γίνεται πιο οδυνηρό το δικό μουξέσκισμα που τοιμάζω,για να γνωρίσω τον κόσμο δι’ εμού,για να πω το λόγο δικό μου,εγώ που ως τώρα υπήρξαγια να θαυμάζω, να σέβομαι και ν’ αγαπώ,εγώ πια δεν του ανήκωκαι πρέπει μονάχη να είμαι,εγώ, η άνθρωπος.Από τη συλλογή Αντιθέσεις (1957)
Υπατία μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓροθιά στο στομάχι το ποίημα και όλα τα πορτραίτα των γυναικών που παρελαύνουν με συνοδεία το βιολί, πόσα μας λένε; Πόσα έχουμε εμείς οι Γυναίκες να πούμε;
Ένα είναι σίγουρο, πως με ή χωρίς συντρόφους είμαστε μόνες...
ΑΦιλιά ανοιξιάτικα, μέσα από την καρδιά μου!
Kαλώς την !!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα κυριαρχεί η χαρά που σε διαβάζω ,αρνούμαι να μελαγχολήσω με τις βλακείες του ανθρώπου που θέλει σώνει και καλά κάποιος να είναι πιο σπουδαίος απ'τον άλλο ,σαν να τσακώνεται το υδρογόνο με το οξυγόνο πιο είναι πιο σημαντικό στην δημιουργία του νερού.....
τι να λέμε πια ,
βαρέθηκα ....συναισθηματική νοημοσύνη ούτε καν....αμοιβάδας ακόμα ....
Καλή πρόοδο στο ανθρώπινο είδος .
Ανοιξιάτικα ,τρυφερά,αγαπησιάρικα φιλιάααααααααααααααααα
Δεν ξέρω τί θα έγραφα, διότι μετά το σχόλιο της κυρίας Ξωτικού περι οξυγόνου και υδρογόνου δεν χρειάστηκε να σκεφτώ τί να γράψω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα, Μαγισσούλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και γραμμένο σε παλιότερα χρόνια, το γεγονός ότι εξακολουθεί ακόμη να μας αγγίζει αυτή η προσπάθεια της ανθρώπου να αρθρώσει τη δική της "φωνή", δείχνει ότι δεν έχουμε ακόμα πλησιάσει το επιθυμητό.
Το σχόλιό σου "Ένα είναι σίγουρο, πως με ή χωρίς συντρόφους είμαστε μόνες..." μπορεί να να δεχτεί πολλαπλές ερμηνείες. Επιλέγω αυτήν που υποστηρίζει και το ποίημα: τη μοναξιά που οδηγεί στην αυτοσυνειδησία και τη διεκδίκηση της αυθυπαρξίας!
Σε φιλώ κι εγώ, καλή μου!
Ξωτικό μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλώς σε βρήκα!
Σε βρήκα; Δεν κατάλαβα: για τις βλακείες ποιανού ανθρώπου μιλάς; Ποιος διεκδίκησε μεγαλύτερη αξία από τον άλλο;
Να υποθέσω ότι η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ θόλωσε τη ματιά σου;
Φιλιά κι από μένα, ηλιόλουστα και... δροσερά ;)
Κωνσταντίνε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μείνω λοιπόν με την περιέργεια;
Απολύτως σεβαστόν!
Μέσα σε ένα άρθρο γένους θηλυκού η δύναμη ενός νέου ορισμού του ουσιαστικού "άνθρωπος". Έτσι που, ποιητική αδεία, αυθαιρετώντας ενάντια στη γραμματική, να δίνει την δυνατότητα μιας εναλλακτικής (και δίκαιης) θεώρησης στην εννοιολογική ουσία της λέξης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία ιδέα! Θα συμφωνήσω και με το ξωτικό ότι δεν στεκόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο, γένος με γένος, αλλά με Ένα ανθρώπινο πρόσωπο, κι αυτή η παρομοίωση υδρογόνου και οξυγόνου στο νερό ήταν καταπληκτική. Όμως δυστυχώς η πραγματικότητα σε πολλά μέρη είναι απογοητευτική σε βάρος "της ανθρώπου".
Υπατία μου, ωραία ανάρτηση και επ' ευκαιρία μάλιστα της γιορτής της γυναίκας.
Σε φιλώ πολύ
Ωχ !!
ΑπάντησηΔιαγραφήαμάν !!!
μηδέν πήρα καλέ κυρία;;;
Τόσο εκτός θέματος ;;;
Δηλαδή η πάλη των φύλων δεν έπαιζε καθόλου ;;;
είχα την μύγα μάλλον εγώ ε ;;;
πάω πάλι για μελέτη (κηδεμόνα δεν θα φέρω μην περιμένετε αδίκως :p
:-))))
υγ. παρεπιπτόντως έπεσα και πάνω σ'αυτό ,έχει ενδιαφέρον :
http://www.synexelixi.org/en/fakeli/relations/la-batail-des-sexes
φιλιά πλήρως καταννοητά !!!!!!!
Yπατιούλα μου....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό μήνα !!!!
πάντως όσο κι αν ...μελέτησα
ΑπάντησηΔιαγραφήεπιμένω να νοιώθω πως η μοναξιά του ποιήματος εμπεριέχει έντονα και την πικρία που απορρέει απο την "πάλη" των φύλλων αντι για την συνεργασία που θα βοηθούσε τον (και την )κάθε άνθρωπο να βιώσει δημιουργικότερα την άλλη μοναξιά την απορρέουσα απ'την μοναδικότητα του κάθε ενός και της κάθε μιάς μας και οδηγούσα στην αυτοσυνειδησία......
Δεν πιστεύεις κι εσύ πως είναι μεγάλη βλακεία να τσακώνονται τα δυό φύλλα για το ποιός είναι ανώτερος ;;
Ή μητριαρχείες ή πατριαρχείες μια ζωή ,τόσο δύσκολο πια μια κοινωνία αληθινού σεβασμού στην μοναδικότητα του κάθε είδους ;;;
(συγγνώμη για την καθυστέρηση αλλά ...είχα πολλάααα μαθήματα ;-))
Υπατιούλα μου να είσαι καλά!! (συνεχίζω να έχω μια ανησυχία)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆστρια και Ξωτικό,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατακόκκινη ζητώ συγγνώμη για την εξαφάνιση. Τουλάχιστον στα σχόλιά σας έπρεπε να είχα απαντήσει. Ανωτέρα βία με εμπόδισε.
Συμφωνούμε οπωσδήποτε στο ότι όλες οι ...-αρχίες είναι κατακριτέες. Μόνο που πιστεύω ότι σε μια ομαλή συνύπαρξη συμβάλλει ως προϋπόθεση η επίγνωση της ταυτότητας των επιμέρους μερών. Στο συγκεκριμένο ποίημα, γραμμένο πολύ παλιά, η δημιουργός του αναζητά τη δική της ανεξάρτητη ταυτότητα χωρίς να στρέφεται κατά του ετέρου ημίσεως.
Αλλά όλα αυτά πια μπαγιάτεψαν...
Έχετε όμως πάντα ζωντανή και φρέσκια την αγάπη μου :)