Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών μας, αλλά από τις στιγμές που μας έκοψαν την ανάσα (George Carlin)


Αγαπώ τη Θάλασσα

Αγαπώ τη Θάλασσα.
Γιατί ξεκινάει με το θήτα των θέλω μου. Γιατί είναι ανοιχτή σαν τα άλφα που την απλώνουν. Γιατί το λάμδα της καμπυλώνει τη γλώσσα μου σε κύμα που σπάει μαλακά στο φράγμα των δοντιών μου. Γιατί τα σίγμα της μου χαϊδεύουν τ’ αφτιά σαν το φλοίσβο της σ’ έρημη παραλία.

Πέμπτη 20 Αυγούστου 2020

Ανακαλύψεις

      Ένα από τα πολλά στάδια, που πέρασα –κι ακόμα περνάω- κατά τη μετάβαση προς τη νέα φάση της ζωής μου και την αποδοχή της, ήταν το στάδιο των ανακαλύψεων.  Όχι κάποιας επιστημονικής ανακάλυψης, προφανώς. Πράγματα, στοιχεία κι ανθρώπινοι χαρακτήρες, που ήξερα εγκεφαλικά ή από ένστικτο ότι υπήρχαν, και μάλιστα αντικειμενικά, ανεξάρτητα από μένα και την αρρώστια μου, φανερώνονταν τώρα μπροστά στα έκπληκτα μάτια μου. Είπα πολλές φορές στον εαυτό μου: πώς δεν τα έβλεπες τόσον καιρό; Γι’ αυτό κυριολεκτώ, όταν μιλάω για ανα-καλύψεις. Δεν ήταν αποκαλύψεις, γιατί δεν ήταν μυστικά. Είναι αυτές οι απειροελάχιστες φευγαλέες στιγμές που γίνεσαι νήπιο και αποσβολωμένος κοιτάς έκθαμβος τον κόσμο.
Ανακάλυπτα ένα νέο κόσμο. Ένα νέο εαυτό. Μια νέα σχέση με τον κόσμο αυτό, έμψυχο κι άψυχο. Νέα σχέση με το σώμα μου, με το μυαλό μου. Χρειαζόμουν πολλή δουλειά. Πόση; Κι άλλη. Λίγη ακόμα. Κι άλλη. Βρίσκομαι ακόμη στους πρόποδες του βουνού. Μέχρι να χωνέψω δεν έχει τελειωμό αυτό το project.
      Φέρνω μερικά παραδείγματα. Ξεκινώντας από ένα ασήμαντο.
      Στις πρώτες μέρες μου στο κέντρο είχα ακόμη ορό. Μου τον έβαζαν εναλλάξ και στα δυο χέρια, ώστε τα τρυπήματα κι οι μελανιές να ισομοιράζονται (αμυδρά ίχνη τους έμειναν σαν ξεφτισμένα παράσημα). Απλώς, όταν ο ορός ήταν στο άρρωστο αριστερό χέρι, δυσκόλευε πολύ η εργοθεραπεία, που έτσι κι αλλιώς ήταν επώδυνη. Ας έχει. Ένα βράδυ δεν μου κολλούσε ο ύπνος. Σε λίγο με έπιασε μια φαγούρα εκνευριστική, που γινόταν χειρότερη όταν ανακάλυψα ότι δεν μπορούσα να ξυστώ. Λίγο αργότερα μπήκαν στο σωμάτιο οι δυο νυκτερινοί νοσηλευτές και με βρήκαν να τρίβω, σχεδόν μανιωδώς, το δεξί μου χέρι στα κάγκελα του κρεβατιού. Πέρασαν τη νύχτα εναλλασσόμενοι να με ανακουφίζουν με κρέμα σώματος. Το πρωί ο γιατρός μού άλλαξε τον ορό ως υπεύθυνο για τη μικρή αναφυλαξία.
    Σας πληροφορώ ότι δεν την ένιωσα καθόλου μικρή. Αντίθετα, ένιωσα ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη για την υπομονή και τη φροντίδα των δυο νοσηλευτών, που έγιναν φίλοι μου και τους αναφέρω ξανά σε άλλη αφορμή.
     Έκτοτε όμως ξέρω πολύ καλά πως, αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα και η παραμικρή φαγούρα, το μυαλό κολλάει σ’ αυτή τη μικροενόχληση που έχει την τάση να γιγαντώνεται, αν το παίξω κυρία και αδιάφορη. Κάποιο πλαστικό ροπαλάκι που καταλήγει σε χέρι, αγορασμένο για πλάκα κάποιες Απόκριες, αξιοποιείται τώρα δεόντως.
        Ένας ξάδελφος έσπασε πρόσφατα το πόδι του και του το έβαλαν σε γύψο. Μόλις του ανέφερα το «πρόβλημα» της φαγούρας, κατάλαβε αμέσως τι εννοούσα.

6 σχόλια:

  1. Να μας γράφεις...
    Η αγάπη είναι εκεί για όποιον την θελήσει.
    ΑΦιλάκια αγαπημένη Υπατία της καρδιάς μας! (Α= Αληθινά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλή μου Άιναφετς! Πάντα γλυκόλογη! Μπορεί να μη θυμάμαι ή και να μην ξέρω πια να υπογράφω με το άβαταρ μου. Βλέπεις έχουν γίνει πολλές αλλαγές εδώ μέσα. Δε γίνεται όμως να ξεχάσω τα ΑΦ και τα υπόλοιπα συνθηματικά της Μαγισσούλας μας!
      Υπατία η Αλεξανδρινή

      Διαγραφή
  2. Η μαγισσούλα θα ήταν αληθινή αν μπορούσε με το σκουπόξυλο της να φτάσει την Υπατία και να της κάνει μια τεράστια αγκαλιά με πολλά ΑΦ καρδιάς!

    ΥΓ: Να μας γράφεις το έχουμε ανάγκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χαίρομαι πού επανήλθες, ελπίζω να συνεχίσεις να γράφεις- διόλου πομφόλυγες, μόνον ουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι εγώ χαίρομαι που παραμένεις ακόμη στην παρέα, που φαίνεται μάλλον αποδεκατισμένη. Θα κάνω πιθανόν λίγο αργότερα μια βόλτα να κοιτάξω ποια σπιτικά είναι ανοικτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολλά σπιτικά έκλεισαν, αλλά "άλλα" ξανάνοιξαν ενδυναμωμένα!

    ΑΦιλάκια καρδιάς στους εναπομείναντες! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...