Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών μας, αλλά από τις στιγμές που μας έκοψαν την ανάσα (George Carlin)


Αγαπώ τη Θάλασσα

Αγαπώ τη Θάλασσα.
Γιατί ξεκινάει με το θήτα των θέλω μου. Γιατί είναι ανοιχτή σαν τα άλφα που την απλώνουν. Γιατί το λάμδα της καμπυλώνει τη γλώσσα μου σε κύμα που σπάει μαλακά στο φράγμα των δοντιών μου. Γιατί τα σίγμα της μου χαϊδεύουν τ’ αφτιά σαν το φλοίσβο της σ’ έρημη παραλία.

Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Οι αγορές το απαιτούν;

Οι μοιραίοι (Κ. Βάρναλης, Μ. Κατράκης, Μ. Θεοδωράκης, Γρ. Μπιθικώτσης)
Πρέπει να κόψουμε πια τις πολυτέλειες. Οι αγορές το απαιτούν.
Πρέπει να περικόψουμε τα περιττά έξοδα. Οι αγορές το απαιτούν.
Πρέπει να περιοριστούμε στα απαραίτητα. Οι αγορές το απαιτούν.
Ο πολιτισμός είναι περιττή πολυτέλεια. Αυτό επιτάσσουν οι αγορές.
Το θέατρο, ας πούμε, είναι περιττή πολυτέλεια. «Κόψτε το», κραυγάζουν οι αγορές. Ο Κατράκης δεν τις ακούει.
Το βιβλίο και η ποίηση, ας πούμε, είναι περιττή πολυτέλεια. «Ξεχάστε την», γαβγίζουν οι αγορές. Ο Βάρναλης δεν τις ακούει. (Δυστυχώς ούτε κι εμείς αυτόν!)
Η μουσική παιδεία, ας πούμε, είναι περιττή πολυτέλεια. «Εξαφανίστε τη», στριγγλίζουν οι αγορές. Ο “υπουργός” (ὑπό+ἔργον: υπηρέτης) του πολιτισμού όμως τις ακούει. Και επιτρέπει να μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι στο Ωδείο Αθηνών 9 μήνες (κι από αύριο 10 μήνες)! Κι ας μην αναφέρουμε τις απολύσεις… Αυτό πληροφορούμαστε από τη Nelly.
Οπότε, μην τρέφετε και πολλές ελπίδες για την εμφάνιση καλλιτεχνών σαν τους Μητρόπουλο, Σκαλκώτα, Μπαχάουερ, Κάλλας, Χατζηδάκι, Θεοδωράκη, Σγούρο (που φοίτησαν σ’ αυτό), ή για άλλες συνεργασίες και συμπράξεις σαν αυτή με τη Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία του Δήμου Κερκυραίων.
Fantasia, L.v.Beethoven
Επιτέλους, ας γίνουμε ρεαλιστές. Για πολιτισμό θα μιλάμε τώρα; Ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα!
ΥΓ: Ζητείται επειγόντως εισιτήριο επιστροφής για τον β Καρκίνου, έστω και κατάστρωμα!!!

20 σχόλια:

  1. Υπατία μου υπέροχη με τις καταπληκτικές αναλύσεις σου και τα εύστοχα σχόλια.Δεν έχω χρόνο να προχωρήσω την κουβέντα δημιουργικά,μια καλησπέρα εκτίμησης θα αφήσω κι ένα μεγάλο φιλί !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπατία

    η φωνή σου ηχηρή έρχεται να προστεθεί σε όλες τις άλλες
    ένα ευχαριστώ μεγάλο και σε σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια και επέλεξες Βάρναλη για να διανθίσεις την ανάρτησή σου, ας δούμε τι είπε ο ποιητής για το παπαδαριό:

    Σαράντα σβέρκοι βωδινοί με λαδωμένες μπούκλες
    σκεμπέδες, σταυροθόλωτοι και βρώμιες ποδαρούκλες,
    ξετσίπωτοι, ακαμάτηδες, τσιμπούρια και κορέοι,
    ντυμένοι στα μαλάματα κι επίσημοι κι ωραίοι.

    Σαράντα λύκοι με προβιά (γι'αυτούς βαρά η καμπάνα)
    καθένας γουρουνόπουλο, καθένας νταμιτζάνα.
    Κι απέ, ρευάμενοι βαθειά ξαπλώσανε στο τζάκι
    κι αβάσταγες ενιώσανε φαγούρες στο μπατζάκι.

    Όξ' ο κοσμάκης φώναζε "πεινάμε τέτοιες μέρες"
    γερόντοι και γερόντισσες, παιδάκια και μητέρες,.
    Κι οι των επίγειων αγαθών σφιχτοί νοικοκυραίοι
    ανοίξαν τα παράθυρα κι εκράξαν: "είστε αθέοι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπημένη μου Υπατία , τι μου θύμισες νάξερες .Ο ποιητής ήταν φιλόλογος του πατέρα μου στο Πειραιά ,και πάντα τον απήγγειλε και πάντα τον τραγούδαγε πόσο πιο πετυχημένη επιλογή !!! Για σας τους δασκάλους που έχετε όλα τα παιδιά δικά σας , σας έδοσε ο Θεός ένα άλλο χάρισμα το άγγιγμα ψυχής .
    Ποιός ακούει μωρέ τις αγορές αυτές πάντα έκραζαν και κράζουν , το πόσο πλάθεις εσύ την ψυχή του παιδιού με τα χέρια σου μετράει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπατια ειναι ολοφανερο οτι το Καθεστως δε γουσταρει τον πολιτισμο,δε γουσταρει τη παιδεια,τους πεπαιδευμενους κ μορφωμενους πολιτες,κ του φερνει αλλεργια καθε τι που σχετιζεται με το Πνευμα
    Αμορφωτα εργαλεια θελει που να μπορει να τα χειριζεται,να τα χειραγωγει
    Δεν ειναι η οργουελιανη πραγματικοτητα,ειναι η Ελληνικη πραγματικοτητα
    Καλωσηλθατε στο 1984
    9 μηνες απληρωτοι οι ανθρωποι,τι να κανουν?να αρχισουν να ληστευουν τραπεζες?
    δε βλεπω τα φασιστοκαναλα να παιζουν τετοια θεματα
    αλλα δε πειραζει,ετσι κ αλλιως κ αυτους μαζι θα τους παρει κ θα τους σηκωσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Ξωτικό
    Καλωσορίζω την επιστροφή σου και ανταποδίδω το φιλί.

    @ logia
    Όσο πιο πολλές φωνές, τόσο πιο δυνατές οι ελπίδες.
    Κάποια στιγμή πρέπει ν' ανακαλύψω αν το λατινογραμμένο όνομά σου αντιστοιχεί στα Λόγια ή στη Λογία...

    @ Aldebaran
    Χαιρετίζω την παραμονή σου στο ψηφιακό μας σύμπαν, εξαίρετε αστερισμέ!
    Είδες ο Βάρναλης πόσα είπε και πόσο επίκαιρος παραμένει; Δυστυχώς! Από πολλές πλευρές το ποίημα που διάλεξες μιλάει στην εποχή μας. Και με τι άμεση, απροσχημάτιστα τολμηρή γλώσσα!
    Πού είναι οι σύγχρονοι πνευματικοί ταγοί μας; Τρομάρα τους! Και δική μας!

    @ Marilise
    Λύσε μου μιαν απορία: Πώς, με μητέρα και γιαγιά εκπαιδευτικούς και πατέρα μαθητή του Βάρναλη, επαναλαμβάνω πώς εσύ ξέφυγες; Πάντως, τώρα καταλαβαίνω καλύτερα το γιατί είσαι αυτό που είσαι, αυτό που πολλές γυναίκες και μητέρες επιδιώκουν να γίνουν!

    @ celin
    Αυτές οι "μικρές" ειδήσεις που θάβονται από όλα τα Μαζικά Μέσα Ελέγχου είναι οι ψηφίδες που, αν τις ενώσουμε, θα μας δώσουν την αληθινή εικόνα της πραγματικότητας, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.
    ΥΓ: Άσχετο: Γιατί μισείς τους τόνους; Πίστεψέ με, πολλές φορές δυσκολεύομαι να διαβάσω τα γραφόμενά σου. Εκτός αν το κάνεις επίτηδες, για να υποχρεώνεται ο αναγνώστης σου να διαβάζει εξαιρετικά αργά -άρα και προσεκτικά- τα κείμενά σου ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θα στην λύσω όσο πιο γρήγορα γίνεται !!!Δύσκολα χρόνια στον Πειραιά . Ο πατέρας μου συνδιάζοντας την λατρεία του στα μαθηματικά έφυγε γρήγορα για καπετάνιος γιατί κάποιος έπρεπε να φροντίζει την πατρική του οικογένεια καιτους μεγαλύτερους αδελφούς που σπούδαζαν .Δεν μετάνοιωσε συνέχιζε να διαβάζει έως το τέλος !! Η γιαγιά πρώτη απο 8 αδέλφια τέλειωσε την τότε Ράλλειο και 'εγινε μια τέλεια δασκάλα , μέτεφερε το μικρόβιο στη μάνα μου που αν και χαρισματικό παιδί για την εποχή του με έφεση στα μαθηματικά , έπρεπε να συνεχίσει άλλο δρόμο γιατί ερχόταν απο πίσω ο μικρός που ήθελε και εκείνος Πολυτεχνείο . Πέρασε υπότροφος στην παιδαγωγική της Ραλλείου και συνέχισε μετά στο πανεπιστήμιο Αθηνών . Μετά άρχισε να διδάσκει όμως τα μαθηματικά τα λατρεύει ακόμη . Όσο για μένα διάλεξα την οικονομική επιστήμη και συνδίασα πολλά πράγματα μαζί και την λατρεία μου στα μαθηματικά . Για αυτό τώρα σπουδάζω Ελληνικό πολιτισμό στο Ανοικτό πανεπ για να αγγίξω λίγο πιο βαθειά όσο δεν διδάχτηκα ( διάλεξα πρακτικό στην εποχή μου ) . Μην με ρωτήσεις για τις κόρες , ήταν καλό το χωράφι και το καλλιεργούμε συνέχεια και αυτοί που έφυγαν ο πατέρας μου και η γιαγιά μου και όσοι μείναμε !!!! Η μεγαλύτερη μου όμως απογοήτευση ήταν τα 6 χρόνια στα κοινά των συλλόγων γονέων , στην ομοσπονδία συλλόγων γονέων Φιλεκπαιδευτικής και στην Ένωση συλ Γον ιδιωτικών σχολείων Ελλάδος πρώτα και κύρια απο τους γονείς και στην συνέχεια απο τους δασκάλους και τους "πνευματικούς ταγούς "όπως αυτοί αυτοπροσδιορίζονται .Ευτυχώς ξέφυγα !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Marilise, σ'ένα σύντομο οικογενειακό σημείωμα μπόρεσες να στριμώξεις τα ψήγματα της ιστορίας του εκπαιδευτικού (και κοινωνικού) μας συστήματος στα όρια τριών γενεών! Πρόταση: για σκέψου μήπως, παράλληλα με το δεύτερο πτυχίο που επιδιώκεις, μπορείς να μαζέψεις σ' ένα βιβλιαράκι ιστορικής μαρτυρίας (πολύτιμη πηγή για την ιστορική επιστήμη) τα σχετικά οικογενειακά βιώματα. Αν ναι, μην το καθυστερήσεις!
    Η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά είναι άλλο ένα σημείο που μας φέρνει κοντά! Υπηρέτησα 8 αξέχαστα χρόνια σε σχολείο του Κερατσινίου. Από τότε το μεγάλο μας λιμάνι κατέχει σημαντικό κομμάτι στην ψυχή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ορίστε.. τσίμπησα! :)

    Καλό σου Μήνα Υπατιούλα, να είσαι χαρούμενη εύχομαι και να σε νιώθω καλά. Το τραγούδι από πάνω μοναδικό, ευχαριστώ που μου το έμαθες, η Μουσχολιού θαυμάσιος άνθρωπος και φωνή συγκινητική. Μπουχτισμένη είμαι ρε γαμωτο με όλα αυτά που γίνονται, φοβάμαι πως ζούμε την κορύφωση του "θείου;" δράματος, για κάθαρση μετά δεν το κόβω. Σε κανα ξεπλυματάκι μόνο ελπίζω...Πότε;; Πόσο ακόμα;; Φάγαμε και τις κονσέρβες της υπομονής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αμάν, αμάν....τι συγχρονισμός ήταν αυτός ε;;;;;;

    Μόλις είδα το μήνυμά σου.....

    Ουφ!!! Τα παιξε το φτερό!

    Φιλί και από με :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φτερούλι μου, μόνο να ξέρω ότι είσαι καλά, όπως έλεγε η γιαγιά μου!
    Όσο για τ' άλλα, βάστα ακόμα. Πόσο ακόμα; Λίγο; Πολύ; Μάλλον πολύ. Πάντως ακόμα! Δεν θα τους δώσουμε τη χαρά!
    Και μετά τις κονσέρβες, υπάρχει κι μπομπότα κι ο ρεβυθοκαφές, απ' ό,τι μου λένε όσοι θείοι μου πέρασαν την Κατοχή στην Ελλάδα. Υπάρχει πάντα η προσμονή της Απελευθέρωσης. Που βέβαια δεν έρχεται μόνη της! Κάποιοι τη φέρνουν, όπως τα χελιδόνια την άνοιξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κι εγώ νόμιζα ότι τσίμπησες, επειδή είδες το μήνυμά μου! Και πληγώθηκα! Γιατί δεν ήρθα για ψάρεμα. Πώς να ψαρέψει κανείς ένα φτερό; Ε; Ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λόγια, Υπατία μου, για να σε βγάλω από τα δύσκολα
    Λόγια που ξεφεύγουν απ' τα χείλη με σκέψη ή χωρίς σκέψη, παρορμητικά...
    Όμως, κάποιοι φίλοι bloggers επιμένουν να με αποκαλούν "λογία", φορτώνοντας στους ώμους μου το αβάστακτο βάρος του όρου...
    Με τιμούν! και το "ευχαριστώ" το νιώθω λίγο για τέτοια τιμή...

    καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Άντε...να τον πιούμε και τον ρεβυθοκαφέ, σκέτο.. Να δω πια τι άλλο, σε λίγο θα μας πουν να κάνουμε και πιάτσα!! Για μείωση του δημ. χρέους, για το καλό της πατρίδας δηλαδή, ας είναι! :)

    ..Μην ακούς που γκρινιάζω, καλά είμαι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είδες πως γίνονται οι παρεξηγήσεις εδώ μέσα !$@!#$@!$##!%$#@%!!! (μπιπ ήταν αυτό)

    Όχι βρε Υπατιούλα, το Corfu από πάνω εννοούσα, αφού είναι η αχ. πτέρνα μου, το ξέρεις! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να πω ότι δεν σε σκέφτηκα, όταν έβαζα την Κόρκυρα (δεν είναι τυπογραφικό το λάθος!) στην ανάρτηση, θα πέσει φωτιά να με κάψει!
    Αλλά, μη μου πεις ότι οι συμπτώσεις δεν δημιουργούν και ωραίες πλάκες -πέρα από τις παρεξηγήσεις!
    Καλό και το σημερινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ουφ...μεγάλο! Άντε γιατί δεν απαντούσες και είχα αρχίσει να αγχώνομαι Υπατιούλα μου..έχει γούστο λέω να έκανα καμιά μα..κία;;

    Συγνώμη που είμαι λίγο πειραχτήρι...vVvVvVvVv..:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το "πληγώθηκα" σε μπέρδεψε; Δεν έμαθες ακόμα, βρε τρελό σοβαρόφτερο, πότε μιλάω σοβαρά και πότε πειράζω; Θα μου πεις, μόνο με σένα απολαμβάνω το πείραγμα, οπότε δεν έχεις αρκετά δείγματα για ν' αποκτήσεις κριτήριο.
    Να ξέρεις, όμως, (και τώρα μιλάω σοβαρά) ότι το κάνω μόνο με ανθρώπους που νιώθω ότι καταλαβαίνουν από χιούμορ. Κι ακόμα ότι θεωρώ το χιούμορ ως ένα πολύ αξιόπιστο δείκτη ευφυΐας ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ναι βρε, με μπέρδεψε!! Φτερό είμαι κι εγώ, όχι άνθρωπος!!!

    Λοιπόν.. (και τώρα μιλάω πολύ σοβαρά), ευφυές ευφυές το φτερό, σαΐνι δεν το συζήτω, αλλά επειδή το ευφυές μυαλό του έκαψε πολύ κάρβουνο σήμερα και μαύρισε το σύμπαν, πάει τώρα να κάνει και καμιά μαλ@κία για να έρθει στα ίσια του.

    Φιλιά πολλά Υπατιούλα μου
    Υγ(μη σοβαρά τώρα) η κουβέντα μαζί σου είναι απόλαυση ;) CcC :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Υπατια,οχι,δε μισω τους τονους!!
    Απλα,δε ξερω πως να τους βαζω!!
    Δεν μου περασε κ απ'το μυαλο οτι η ελλειψη τους καθιστα την αναγνωση δυσκολοτερη,θα μαθω πως μπαινουν κ θα προσπαθησω να τους καθιερωσω στη γραφη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...